Facebook zmieni zasady świadczenia usług
  • Facebook będzie czytelniej informował o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów.
  • To przykład jednego z warunków wynegocjowanych przez Komisję Europejską i państwa członkowskie.
  • UOKiK brał udział w negocjacjach i przekazywał swoje uwagi.

Komisja Europejska i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy Facebook. Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje

Międzynarodowy apel do firm Apple i Google
  • Aplikacje ściągane na telefon mogą prosić konsumentów o dostęp do różnych danych, które będą potem wykorzystywać.
  • W sklepach Apple i Google trudno znaleźć pełne informacje o zasadach gromadzenia tych danych. 
  • UOKiK wspólnie z 26 organami ochrony konsumentów apeluje o zmiany.

Komentarz Katarzyny Araczewskiej z UOKiK

Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dołączył do międzynarodowego apelu w sprawie sklepów z aplikacjami. 27 instytucji zrzeszonych w

Future Net i Future AdPro - zarzuty oraz ostrzeżenie konsumenckie
  • UOKiK ostrzega przed systemami funkcjonującymi na portalu FutureNet oraz platformie reklamowej FutureAdPro – to mogą być piramidy.
  • Prezes urzędu wszczął postępowanie i postawił zarzuty firmom, które są administratorem tych portali.
  • Śledztwo prowadzi też Prokuratura Okręgowa we Wrocławiu.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejrzewa, że na portalach FutureNet i FutureAdPro funkcjonują systemy, które mogą być systemami promocyjnymi typu piramida. Konsumenci mogą stracić swoje

IP Group - decyzja UOKiK
  • Przedsiębiorca działający pod nazwą IP Group Robert Kałuża wprowadzał konsumentów w błąd.
  • Na swoich  stronach internetowych informował, że oferuje pożyczki. W rzeczywistości jego działalność polegała na zbieraniu pieniędzy od konsumentów.
  • UOKiK wydał decyzję w tej sprawie. Wcześniej zawiadomił prokuraturę.

IP Group Robert Kałuża prowadził wiele stron internetowych pod różnymi nazwami. Na każdej z nich przedsiębiorca zachęcał konsumentów do skorzystania z oferty pożyczki. „Weź

Światowy Dzień Konsumenta
  • Rzecznicy konsumentów pomagają już od 20 lat.
  • Wyróżniliśmy 30 z nich.
  • Co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika.

W ciągu 10 ostatnich lat rzecznicy konsumentów udzielili 4,5 mln porad. Jeżeli porównamy to do liczby mieszkańców Polski, to okazuje się, że co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika. Mamy prawo do bezpłatnej pomocy prawnej już od ponad 20 lat – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wyróżnienia dla