W dniach 05 – 09 sierpnia 2019 r. biuro rzecznika będzie nieczynne.

Zapraszamy od poniedziałku 12 sierpnia 2019 r. w godzinach 8.00 – 16.00.
W pozostałe dni robocze w godzinach 7.30 – 15.30.

Najbliższy dyżur rzecznika odbędzie się w dniu 19 sierpnia 2019 r. (poniedziałek, do godziny 18.00.)

UOKiK: Idea Bank złamał prawo - obligacje GetBack
  • Idea Bank wprowadzał konsumentów w błąd podczas sprzedaży obligacji korporacyjnych GetBack - uznał prezes UOKiK.
  • Wydana decyzja częściowa będzie istotnym wsparciem dla poszkodowanych w dochodzeniu roszczeń.
  • To nie koniec działań urzędu w sprawie Idea Banku.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK

W październiku ubiegłego roku UOKiK wszczął postępowanie, w którym postawił bankowi zarzuty stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie miało priorytetowy

Ponad 2,7 mln złotych kary za sprzedaż na pokazach
  • Prezes UOKiK nałożył ponad 2,7 mln złotych kary na firmę VGET POLSKA.
  • Spółka organizowała pokazy handlowe i wprowadzała konsumentów w błąd.
  • To już kolejna decyzja w tym roku dotycząca sprzedaży w trakcie prezentacji.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko VGET w lutym 2019 r. Podstawą do zajęcia się tą sprawą były doniesienia prasowe oraz skarga Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Suwałkach. Żeby wyjaśnić sprawę, pracownicy UOKiK wcielili

Netia - decyzja UOKiK
  • Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody.
  • Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty.
  • O tym, kto i jak może je dostać, czytaj w decyzji prezesa UOKiK.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?
  • W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.
  • Na jakie posiłki możesz liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – dowiedz się z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
  • Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” przygotowaliśmy porady  na czas letniego