GetBack wprowadzał w błąd nabywców obligacji - decyzja Prezesa UOKiK
  • „Bezpieczna inwestycja”, „stabilna sytuacja finansowa firmy”, „ekskluzywna oferta” – przedstawiciele spółki GetBack wprowadzali konsumentów w błąd.
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał, że spółka dopuszczała się nieuczciwych praktyk rynkowych przy oferowaniu i sprzedaży obligacji korporacyjnych.
  • Decyzja Prezesa Urzędu będzie pomocna przy dochodzeniu przez konsumentów roszczeń w sądach.

Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

GetBack (obecnie w restrukturyzacji) to spółka, która przez ponad 2 lata masowo emitowała obligacje korporacyjne aby pozyskać środki na swoją działalność. Oferowała je za pośrednictwem banków i domów maklerskich, ale także przez własną sieć sprzedaży. Większa część emisji obligacji następowała w trybie

Aneksy do wakacji kredytowych - stanowisko Prezesa UOKiK
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał stanowisko dotyczące aneksów do tzw. wakacji kredytowych.
  • Zdaniem Prezesa UOKiK, niezasadne jest zawieranie postanowień dotyczących potwierdzenia salda zadłużenia w aneksach lub wnioskach o odroczenie spłaty rat kredytów.
  • Stanowisko jest dostępne na stronie finanse.uokik.gov.pl.

Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego - aneksy

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają skargi na zasady oferowania tzw. wakacji kredytowych. 15 kwietnia

Wakacje kredytowe - Prezes UOKiK sprawdza banki
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny sprawdza zasady na jakich banki udzielają wakacji kredytowych.
  • Aneksy związane z „wakacjami kredytowymi” nie mogą stanowić w okresie epidemii wykorzystania trudnej sytuacji i położenia kredytobiorców.

Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego - aneksy

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdza zasady oferowania wakacji kredytowych przez banki. – Podstawą interwencji jest monitoring rynku oraz

Koronawirus pokrzyżował plany wyjazdowe wielu konsumentów. Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się klienci. Jakie prawa przysługują konsumentom w przypadku epidemii? Odpowiedzi udzieliło Europejskie Centrum Konsumenckie.

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, która na co dzień pomaga w pozasądowym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Wielkiej

Szanowni Państwo!!!

Z uwagi na stan epidemii pracownicy biura rzecznika wykonują swoje zadania w ramach pracy zdalnej. Wszelkie zapytania dotyczące spraw konsumenckich proszę kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub telefonicznie: 534 999 500.