Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
  • Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
  • UOKiK radzi, jak po 1 lipca zmieniają się zasady reklamacji, kiedy biuro podróży może podnieść cenę i co zrobić, gdy bankrutuje.
  • Wejdź także na strony internetowe innych uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.


Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

1 lipca wchodzą w życie nowe

W dniu 04 czerwca 2018 r. rzecznik konsumentów wraz z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej wzięła udział w spotkaniu z mieszkańcami osiedla Przydworcowe, które odbyło się w Klubie SM przy ul. Zielnej 7. Spotkanie miało na celu przybliżenie konsumentom technik i metod stosowanych przez akwizytorów jak również omówienie działań jakie należy podjąć w przypadku zawarcia, niekorzystnej bądź niechcianej, umowy poza lokalem przedsiębiorstwa/na odległość (sprzedaż energii

  • „Promocja kończy się dzisiaj” – zapewniały reklamy suplementu diety Green Magma, jednak trwała od dwóch lat.
  • Logihub, dystrybutor Green Magma, odda konsumentom połowę ceny, którą zapłacili za ten środek spożywczy.
  • Chcesz odzyskać pieniądze? Napisz na adres dystrybutora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wypowiedź Moniki Chrupały-Suchomskiej z UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą Logihub – dystrybutora

Wypowiedź Renaty Jezierskiej zastępcy mazowieckiego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej na temat nieprawidłowości
  • Małe elementy w grzechotkach, zbyt dużo ftalanów w lalkach, pluszaki z pękniętymi szwami – takie nieprawidłowości wykryła Inspekcja Handlowa.
  • Miała też wiele zastrzeżeń formalnych, np. brakowało danych producenta lub importera, niezbędnych ostrzeżeń czy instrukcji.
  • W efekcie kontrolerzy zakwestionowali w 2017 r. prawie co czwartą, a w pierwszym kwartale 2018 r. – prawie co trzecią ze sprawdzonych zabawek.


Wypowiedź Renaty Jezierskiej zastępcy mazowieckiego wojewódzkiego inspektora

W dniu 22 maja 2018 r. rzecznicy konsumentów Małgorzata Rymarz i Monika Czerwińska-Babiarz wzięły udział w spotkaniu z funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Skarżysku-Kamiennej.

Spotkanie miało na celu omówienie współpracy pomiędzy rzecznikami konsumentów, a Policją oraz wymianę doświadczeń. Dyskusja dotyczyła głównie postępowania w przypadku zawarcia niekorzystnych umów pomiędzy konsumentami, a firmamai energetycznymi czy telekomunikacyjnymi. Omówione zostały również prawa i