WAŻNE DLA MIESZKAŃCÓW copyUprzejmie informujemy, że od najbliższego poniedziałku, 6 lipca br. Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej przywraca formę planowania wizyty w wydziale polegającą na rezerwacji internetowej. W celu dokonania takiej rezerwacji należy skorzystać z Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Skarżyskiego, dalej BIP, (zakładka o nazwie Internetowa rejestracja do kolejki w Wydziale Komunikacji i Transportu) lub strony Powiatu Skarżyskiego (Zakładka o nazwie Umów wizytę – rejestracja pojazdów).

Przypominamy również o tym, że aby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Transportu należy wcześniej umówić wizytę tj. dzień i godzinę w celu ograniczenia do minimum kontaktów pomiędzy klientami. Zaplanowania wizyty można zrobić w sposób opisany wyżej lub telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów 41 39 53 024 lub 41 39 53 025.

W kontaktach we wszystkich sprawach z zakresu działania Wydziału Komunikacji i Transportu korzystać można z formy mailowej pod adresem

Przypomnieć należy również o następujących kwestiach:

  1. O nabyciu, zbyciu i zmianie danych o pojeździe należy zawiadomić Wydział Komunikacji i Transportu w ciągu 30 dni. W przypadku pojazdów kupionych lub sprzedanych po 29 lutego br. termin ten jest wydłużony do 180 dni.
  2. Bezwzględny obowiązek rejestracji dotyczy tylko pojazdów sprowadzonych z krajów UE. W przypadku pojazdów wprowadzonych na polski obszar po 29 lutego br. obowiązek ten jest przedłużony z 30 do 180 dni.
  3. W obecnym stanie prawnym nie ma obowiązku przerejestrowania pojazdów zarejestrowanych już w kraju. Jest oczywiście taka możliwość po złożeniu wniosku przez właściciela, istnieje natomiast obowiązek zgłoszenia nabycia pojazdu (patrz pkt 1). Można to zrobić poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza i załączenie do niego kopii dokumentu nabycia i dowodu rejestracyjnego.

Wzory wszelkich formularzy i druków używanych w Wydziale Komunikacji i Transportu można znaleźć na stronach BIP (zakładka Informacje > Wydział Komunikacji i Transportu)

  1. Od 1 stycznia br. niewypełnienie obowiązków opisanych wyżej w pkt 1 i 2 zagrożone jest karą administracyjną w wysokości od 200 do 1000 zł.
  2. Wszystkie sprawy można załatwić za pośrednictwem poczty przesyłając odpowiednie oryginały dokumentów z podanym nr telefonu. O załatwieniu sprawy powiadomimy telefonicznie.
  3. Wszelkie opłaty komunikacyjne można realizować bezpośrednio w Wydziale Komunikacji i Transportu za pomocą kart płatniczych.

Z poważaniem

Dariusz Zarychta

Naczelnik Wydziału

Komunikacji i Transportu

skarzyski-powiat-z-widokiem