Starostwo Powiatowe w Skarżysku-Kamiennej otrzymało Certyfikat Zarządzania Jakością. – To duży sukces. Udowodniliśmy, że potrafimy świadczyć usługi na wysokim poziomie, solidnie i rzetelnie – mówił starosta skarżyski Michał Jędrys odbierając certyfikat z rąk dr hab. Marzeny Dymek-Maciejewskiej z firmy Certika.


Certyfikat jakości to najlepsza wizytówka dla urzędu, potwierdzająca wysoki poziom świadczonych tutaj usług. To nagroda za kompetentną, sprawną i zgodną z najwyższymi standardami pracę urzędników – mówiła Marzena Dymek-Maciejewska z firmy Certika gratulując staroście Michałowi Jędrysowi uzyskania certyfikatu. To właśnie firma Certika przeprowadziła w styczniu audit certyfikujący, który potwierdził zgodność stosowanych w urzędzie procedur z systemem zarządzania jakością według normy PN-EN 9001:2009.

DSC 8278
DSC 8282

Zanim, jednak starostwo otrzymało certyfikat przez blisko pół roku zespół pracowników pod okiem konsultanta z Centrum Systemów Jakości z Radomia wdrażał procedury zgodne z normą jakości ISO 9001. Pracą zespołu koordynowała sekretarz powiatu Małgorzata Łakomiec, którą wspierali pełnomocnicy ds. Systemu Zarządzania Jakością – Anna Dąbek i Anna Sobczak – pracownicy starostwa. Opracowano Politykę Jakości oraz wprowadzono do stosowania Księgę Jakości i udokumentowano procedury. W urzędzie przeprowadzono szereg szkoleń wśród pracowników w zakresie Systemu Zarządzania Jakością, podczas których szczególną uwagę przykładano do odpowiedniego zachowania się urzędnika wobec klienta. Natomiast od października do końca grudnia zespół składający się z pracowników starostwa przeprowadził audit wewnętrzny, by upewnić się czy System Zarządzania Jakością został skutecznie wdrożony, zgodnie z zaplanowanymi ustaleniami. Ostatecznie skuteczność wdrożonego systemu potwierdził przeprowadzony przez niezależną instytucję, a była nią wspomniana firma Certika – audyt zewnętrzny i przyznany starostwu na okres 3 lat Certyfikat Jakości. Jak mówi sekretarz powiatu – Małgorzata Łakomiec uzyskanie Certyfikatu to ogromna satysfakcja. Jednak na tym praca się nie kończy. Przed urzędem kolejne wyzwania i doskonalenie systemu. Konieczny będzie stały monitoring wdrożonych procedur tym bardziej, że już za rok starostwo czeka pierwszy z dwóch zaplanowanych audytów nadzoru, który ma sprawdzić, czy system funkcjonuje nadal zgodnie z przyjętą normą. Sekretarz powiatu w związku z wprowadzeniem Systemu Zarządzania Jakością zapowiada też dalsze udoskonalenia obsługi klientów starostwa, m.in. poprzez skuteczniejszą informację. W tym celu w najbliższym czasie opracowany zostanie dla klientów starostwa przewodnik, który określi sposób postępowania w konkretnej sprawie, np. jak uzyskać zezwolenie na wycinkę drzewa, jak zdobyć pozwolenie na budowę, czy dokonać rejestracji samochodu. Do przewodnika dostęp będzie miał każdy, ponieważ zostanie zamieszczony na stronie internetowej starostwa. Aby utrzymywać dobry kontakt z klientem i znać jego oczekiwania wobec urzędu prowadzone będą także ankiety, w których będzie można wyrazić swoją opinię o pracy starostwa – zapowiada sekretarz Małgorzata Łakomiec.

DSC 8253DSC 8256DSC 8262DSC 8264DSC 8269DSC 8273