• Ruszyła strona internetowa informująca o pozasądowym dochodzeniu roszczeń.
  • Wejdź na www.polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się, jak rozwiązać spór ze sprzedawcą.
  • Droga pozasądowa jest szybsza, tańsza i prostsza niż sądowa.

www.polubowne.uokik.gov.pl – to adres strony internetowej, która informuje o tym, jak możesz rozwiązać spór z przedsiębiorcą poza sądem. Znajdziesz na niej odpowiedzi na najczęstsze pytania, np. kiedy możesz skorzystać z takiej drogi, ile trwa takie

  • 22.07.2017 r. - weszła w życie ustawa o kredycie hipotecznym i nadzorze nad pośrednikami i agentami.
  • Kredyt hipoteczny udzielany będzie tylko w walucie, w której konsument uzyskuje większość dochodów.
  • To pierwsza ustawa, która kompleksowo reguluje reklamę, oferowanie, zawieranie i wykonywanie umów o kredyt hipoteczny

Zobacz więcej materiałów multimedialnych

W sobotę, 22 lipca, zaczyna obowiązywać ustawa o kredycie hipotecznym i nadzorze nad pośrednikami kredytu i

  • Prezes UOKiK wydał decyzję w sprawie Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń.
  • Decyzja dotyczy zasad przedłużania umów ubezpieczenia OC.
  • Spółka zobowiązała się do zmiany nieuczciwej praktyki.

Każdy posiadacz pojazdu mechanicznego ma obowiązek ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Umowa podpisywana jest na 12 miesięcy. Jeżeli konsument jej nie wypowie nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, umowa automatycznie przedłuża się na kolejny rok. Przed upływem terminu jej

Już w lipcu Europejskie Centrum Konsumenckie rusza z nową odsłoną warszatów dla konsumentów. Wszystkich,
którzy pragną poznać swoje prawa związane z podróżowaniem po Europie zapraszamy na webinar poświęcony wakacyjnym wyjazdom, będący częścią corocznej akcji ECK „Wakacyjne latanie”. Więcej informacji nt. wykładu wkrótce na stronie internetowej (konsument.gov.pl) oraz na Facebooku i Twitterze ECK.

Źródło: Europejskie Centrum Konsumenckie

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

  • Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa.
  • Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
  • Wejdź na strony internetowe uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.

mikrofon
Wypowiedź Macieja Czaplińskiego z UOKiK

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi na usługi turystyczne. Przede wszystkim dotyczą spraw indywidualnych, takich jak zły standard hotelu, czy nieodpowiednia