• UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.
  • Zdaniem urzędu, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu.
  • Zobacz, jak możesz się o nią ubiegać.


Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała
Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Na twoim koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata. Wynika z tego, że np. przez pomyłkę przelejesz więcej pieniędzy, albo

  • EGF Council, pośrednik finansowy, proponował konsumentom pożyczki, których warunki nie odpowiadały ich potrzebom i możliwościom spłaty.
  • Prezes UOKiK stwierdził, że firma naruszała zbiorowe interesy konsumentów.
  • Nałożona kara wyniosła ponad 6,3 mln zł.

Wypowiedź Marka Niechciała Prezesa UOKiK
Komentarz Prezesa UOKiK Marka Niechciała


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Europejska Grupa Finansowa Council we Wrocławiu była pośrednikiem kredytowym, działała pod marką Personal Finanse w ok. 50 miejscowościach w Polsce. Ofertę

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Skarżysku-Kamiennej informuje, iż pracownicy Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów pełnią również w godzinach: 9.00–14.00 dyżury w Urzędzie Miasta i Gminy Suchedniów, ul. Fabryczna 5, 26-130 Suchedniów. Harmonogram najbliższych wyznaczonych spotkań:

- 12 października 2017 r.,

- 26 października 2017 r.,

- 09 listopada 2017 r.,

- 23 listopada 2017 r.,

- 07 grudnia 2017 r.,

- 21 grudnia 2017 r.

  • 1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych.
  • Sprzedawcy często wykorzystują ufność seniorów.
  • UOKiK, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Inspekcja Handlowa wspólnie przypominają o prawach konsumentów-seniorów.

Seniorzy niechętnie składają reklamację, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, a wykorzystują to nieuczciwi przedsiębiorcy. Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych

  • UOKiK ostrzega przed działalnością pośrednika ubezpieczeniowego Goldberg & Sons z Chorzowa.
  • Przedstawiciele spółki dzwonią do konsumentów i proponują spotkania, w trakcie których namawiają na zmianę ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK).
  • Wprowadzają klientów w błąd m.in. co do kosztów rezygnacji z ubezpieczenia i rzeczywistych kosztów zawarcia nowej umowy.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają skargi konsumentów